Librus
Regulamin rekrutacji na rok szkolny 2025/2026
do Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie.
§ 1
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ,z późniejszymi zmianami).
-
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U.2022.2431).
-
Zarządzenie Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty o znaku: WWEAS.110.1.2025
§ 2
Charakterystyka szkoły i klas
-
W Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie wszystkie klasy mają charakter integracyjny, dlatego istotnym jest zapewnienie równych szans w dostępie do edukacji uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.
-
Budynek szkoły i teren przyszkolny jest przystosowany dla osób:
-
z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach. Dostępność obejmuje windę (od strony boiska), rampę podjazdową dla wózków oraz platformy schodowe obsługiwane przez pracowników szkoły (od frontu), na korytarzach nie ma progów. Na ścianach szerokich schodów znajdują się poręcze. Dostosowana jest toaleta do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Na każdym poziomie budynku znajdują się specjalistyczne krzesła ewakuacyjne, bezpieczne podjazdy, dostosowane ławki i krzesła dla uczniów.
-
z niepełnosprawnością wzroku, w tym niewidomych, poruszających się z białą laską. Dostępność obejmuje dostosowanie przestrzeni szkolnej poprzez opisanie wszystkich drzwi w brajlu, nałożenie nakładek na stopniach schodów, głosowa obsługa windy i opisanie brajlem wszystkich elementów windy. Dostępność dla ucznia specjalistycznych pomocy dydaktycznych takich jak: drukarka brajlowska, lupa elektroniczna, powiększalnik stacjonarny, powiększalnik przenośny, linijka brajlowska, globus wypukły opisany w brajlu, mapy geograficzne i historyczne, gry dydaktyczno-edukacyjne, publikacje w brajlu, rower tandem, wygrzewarka do grafiki wypukłej.
-
z niepełnosprawnością słuchu, w tym niesłyszących. Dostępność obejmuje przenośną pętlę indukcyjną. Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mogą kontaktować się ze szkołą za pośrednictwem: poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
W szkole jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego po wcześniejszym poinformowaniu szkoły o takiej potrzebie. -
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. Na terenie szkoły nie funkcjonują tradycyjne głośne dzwonki na przerwy i na lekcje. Uczniowie z nadwrażliwością sensoryczną mogą korzystać ze stworzonej strefy relaksu i strefy ciszy.
-
Charakterystyka klas:
Klasa 1a – biologiczna z elementami psychologii
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym:
-
j. polski
-
biologia
Przedmiot uzupełniający: psychologia, komunikacja społeczna
Języki obce: angielski, niemiecki
Przedmioty punktowane: j. polski, j. obcy, matematyka, biologia
Klasa 1b – pedagogiczna
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym:
-
j. polski
-
geografia
Przedmiot uzupełniający: pedagogika, komunikacja społeczna
Języki obce: angielski, niemiecki
Przedmioty punktowane: j. polski, j. obcy, matematyka, geografia
Klasa 1c – informatyczno-matematyczna
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym:
-
j. angielski
-
matematyka
-
informatyka
Języki obce: angielski, niemiecki
Przedmioty punktowane: j. polski, j. obcy, matematyka, informatyka
Klasa 1d – nauk społecznych
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym:
-
historia
-
wos
Przedmiot uzupełniający: turystyka, komunikacja społeczna
Języki obce: angielski, włoski
Przedmioty punktowane: j. polski, j. obcy, matematyka, historii
§ 3
Szkolna Komisja Rekrutacyjna
-
W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego
z Oddziałami Integracyjnymi powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjną (SKR), wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków. -
Do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należą wybrani w danym roku pracownicy pedagogiczni.
-
Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należy:
-
podanie informacji o warunkach rekrutacji;
-
przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z kryteriami określonymi w Regulaminie;
-
sporządzenie listy kandydatów zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym; -
analiza treści aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego ze względu na niepełnosprawność na dany etap edukacyjny oraz analiza osiągnięć edukacyjnych kandydata. Komisja zastrzega sobie prawo do umówienia spotkania z kandydatem i jego rodzicami/prawnymi opiekunami.
-
rekomendacja pierwszeństwa przyjęcia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wymagających szczególnych dostosowań środowiska – eliminacji barier architektonicznych
i dydaktycznych – niemożliwych do realizacji w innych szkołach; -
sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
-
sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
-
sporządzenie i przekazanie kuratorowi oświaty – w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty – informacji o wolnych miejscach;
-
sporządzenie protokołu z postępowania rekrutacyjnego.
-
§ 4
Wymagane dokumenty
-
Wymagane od wszystkich kandydatów:
-
wniosek o przyjęcie (wydrukowany z elektronicznego systemu rekrutacji) i potwierdzony podpisem kandydata oraz przynajmniej jednego z rodziców (prawnych opiekunów);
-
kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej (na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność
z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm. oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby).
-
-
W przypadku kandydatów zakwalifikowanych, którzy podejmą decyzję o wyborze szkoły:
-
oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty;
-
zdjęcie legitymacyjne paszportowe 1 szt. oraz zdjęcie paszportowe w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB;
-
-
Zaświadczenie o przysługujących preferencjach w przypadku jednakowej liczby punktów:
a. oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata;
b. oświadczenie o samotnym wychowywaniu kandydata w rodzinie;
c. orzeczenie o niepełnosprawności bądź o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie równoważne wg ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze zm.);
d. prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację albo akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka;
e. dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą zastępczą;
f. opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej. -
Oświadczenia, o których mowa w p. 3a i 3b składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
-
Przewodniczący SKR może żądać dokumentów potwierdzających treści zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego. W procesie rekrutacji uwzględniane będą tylko dokumenty złożone na pierwszym etapie rekrutacji.
-
W przypadku uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, ubiegających się
o miejsce w oddziałach integracyjnych dodatkowo:-
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane na czas nauki w szkole ponadpodstawowej przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną;
-
opinię pedagogiczną, sporządzoną przez pedagoga szkolnego lub nauczyciela wspomagającego macierzystej szkoły podstawowej, uwzględniającą w szczególności ocenę umiejętności poznawczych oraz tryb nauczania w szkole podstawowej oraz charakter dostosowań (wg załącznika nr 1 ).
-
§ 5
Zasady ogólne rekrutacji
-
Kandydaci do klas pierwszych składają do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej w szkole pierwszego wyboru wnioski wydrukowane z elektronicznego systemu rekrutacji wraz z niezbędnymi kopiami zaświadczeń (kopie zaświadczeń muszą być potwierdzone przez szkoły, w których są one wymagane).
-
Szkoła przyjmuje wyłącznie wnioski podpisane przez kandydata i przynajmniej przez jednego
z rodziców (prawnych opiekunów). -
Rekrutacja kandydatów, w tym kandydatów, którzy mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, odbywa się w elektronicznym systemie rekrutacji, czyli w internecie na stronie: https://nabor.pcss.pl/szczecin
-
W elektronicznym systemie rekrutacji:
-
kandydat określa pozycję swoich preferencji przyjęcia do danego oddziału;
-
każdy z kandydatów zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów albo nie zostaje przyjęty do żadnego oddziału, jeśli do żadnego ze wskazanych oddziałów nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających mu przyjęcie;
-
jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą go do przyjęcia do większej liczby oddziałów – zostaje on przydzielony do tego i tylko do tego oddziału, który określił jako najbardziej przez niego preferowany:
Kandydaci, którzy wskażą na liście preferencji część integracyjną w oddziale integracyjnym na drugiej lub kolejnej pozycji, składają wniosek w szkole pierwszego wyboru wraz z orzeczeniem i innymi dokumentami od 8 maja do 13 czerwca do godz. 15.00. W takim przypadku kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz załącznik nr 1 Regulaminu rekrutacji na rok szkolny 2025/2026 do Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie należy złożyć również w sekretariacie Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie. -
kandydat, który zostanie zakwalifikowany do przyjęcia do oddziału, nie będzie umieszczony na listach do przyjęcia do oddziałów o niższych preferencjach, choćby spełniał kryteria przyjęć do tych oddziałów.
-
-
Kandydat ubiegający się o przyjęcie do szkoły, składając dokumenty, posługuje się kopiami świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu poświadczonymi przez Dyrektora szkoły podstawowej, do której uczęszczał. Kandydat składa jedną kopię dokumentów.
-
Kandydat umieszczony na liście przyjętych do szkoły składa oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki poprzez złożenie oryginałów świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.
-
Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi w terminie ustalonym przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.
-
O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej decyduje uzyskana przez niego w wyniku postępowania rekrutacyjnego lokata na liście kandydatów do liceum.
-
Laureat lub finalista ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim albo ponadwojewódzkim są przyjmowani do szkoły
w pierwszej kolejności. -
O przyjęciu do klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy decyduje Dyrektor szkoły.
-
Decyzję o przyjęciu kandydata z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziału integracyjnego podejmuje Dyrektor szkoły na podstawie rekomendacji Zespołu Kwalifikacyjnego.
-
Złożenie oryginału świadectwa i pozostałych dokumentów, w terminie określonym w terminarzu rekrutacji (patrz § 7 Regulaminu), jest potwierdzeniem wyboru Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie i podstawą do umieszczenia na liście przyjętych do szkoły.
-
Kandydaci w trakcie postępowania rekrutacyjnego otrzymują za swoje osiągnięcia liczbę punktów określoną w § 6 Regulaminu.
-
O kolejności na liście kandydatów do liceum decyduje suma punktów uzyskanych przez kandydata w wyniku postępowania rekrutacyjnego.
-
W przypadku uzyskania przez kandydatów tej samej liczby punktów stosuje się ustalenia zawarte w § 6 Regulaminu.
-
O liczebności oddziału decyduje Dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, zgodnie z §6 ust.1 Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U.poz.649 oraz z 2018 r. poz. 691).
-
W terminie do 31 lipca każdego roku rodzic kandydata może wystąpić do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego oddziału.
-
W terminie do 3 dni od złożenia wniosku rodzica o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego oddziału Komisja Rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia.
-
W terminie do 3 dni od otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia rodzica kandydata może wnieść do Dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej.
-
W terminie do 3 dni od złożenia odwołania Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od uzasadnienia Komisji Rekrutacyjnej .
-
Wszystkie pisma dotyczące procedury odwoławczej składane są przez rodziców (opiekunów prawnych) kandydata do sekretariatu szkoły w godzinach pracy sekretariatu. Pisma zwrotne rodzice (opiekunowie prawni) kandydatów będą mogli odebrać osobiście w sekretariacie szkoły.
-
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły są zobowiązani do zapoznania się z dokumentami regulującymi działalność szkoły, w szczególności ze Statutem oraz Programem wychowawczo- profilaktycznym, a z chwilą przyjęcia do szkoły - do ich przestrzegania.
§ 6
Kryteria rekrutacji i punktacja
-
O przyjęcie do oddziału klasy pierwszej może ubiegać się absolwent szkoły podstawowej.
-
O przyjęcie do oddziału integracyjnego może ubiegać się uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczna na dany etap kształcenia, z następującymi rodzajami niepełnosprawności:
-
z niepełnosprawnością ruchową;
-
słabosłyszący;
-
niesłyszący;
-
słabowidzący;
-
niewidomy;
-
niepełnosprawny ze sprzężonymi niepełnosprawnościami wymienionymi powyżej;
-
z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
-
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
-
-
Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym mają:
-
kandydaci z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia (na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej),
-
kandydaci, którzy udokumentują:
-
a) wielodzietność rodziny kandydata; (oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci);
b) niepełnosprawność kandydata;
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria od litery a) do litery g) mają jednakową wartość.
-
Kopie powyższych dokumentów poświadcza za zgodność z oryginałem rodzic (opiekun prawny) kandydata, który przy składaniu kopii ma obowiązek przedstawić do wglądu oryginały tych dokumentów.
-
Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania rekrutacyjnego.
-
Kandydaci w postępowaniu rekrutacyjnym za swoje osiągnięcia otrzymują określoną liczbę punktów (max. 200 pkt).
-
Punkty przyznawane są za:
a. 100 punktów – liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej (szczegółowe wyniki egzaminu wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu: języka polskiego, matematyki, języka obcego nowożytnego). Wynik procentowy
z egzaminów z języka polskiego i matematyki należy przeliczać na punkty, mnożąc go przez współczynnik 0,35, zaś wynik procentowy z egzaminu z języka obcego nowożytnego należy przeliczać na punkty mnożąc go przez współczynnik 0,3;
b. 100 punktów – liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki i dwóch zajęć edukacyjnych oraz za inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej.
-
W Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie punkty przyznawane są z następujących zajęć edukacyjnych:
Kl. 1a
- język polski
- język obcy
- matematyka
- biologia
Kl. 1b
- język polski
- język obcy
- matematyka
- geografia
Kl. 1c
- język polski
- język obcy
- matematyka
- informatyka
Kl. 1d
- język polski
- język obcy
- matematyka
- historia
-
Za ocenę uzyskaną z zajęć wymienionych w pkt 10 kandydat otrzymuje punkty według następującego przelicznika:
Ocena - Liczba punktów
Celujący - 18
Bardzo dobry - 17
Dobry - 14
Dostateczny - 8
Dopuszczający - 2
-
Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
-
Sposób przeliczania na punkty osiągnięć ucznia wymienionych w świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym albo ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm), zwanej dalej „ustawą o systemie oświaty”:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego albo interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
d) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
5) uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
-
W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane
w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do przyznania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów. -
W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, przyznaje się 3 punkty.
-
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, przy czym za uzyskanie z:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
a) celującym – przyznaje się po 35 punktów,
b) bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
c) dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
d) dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
e) dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
2) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
a) celującym – przyznaje się 30 punktów,
b) bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
c) dobrym – przyznaje się 20 punktów,
d) dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
e) dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
-
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust.7
-
W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust.7 pkt 2, z tym że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z języka obcego nowożytnego.
-
Kandydatom, którzy mają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i ubiegają się
o przyjęcie do części integracyjnej w oddziale integracyjnym, nie są liczone punkty rekrutacyjne.
O przyjęciu decyduje Dyrektor szkoły, który uwzględnia indywidualne potrzeby rozwojowo‑edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów z niepełnosprawnością.
§ 7
Terminarz rekrutacji
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1 |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, klasy wstępnej, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej oraz do szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych |
od 8.05.2025 r. do 23.05.2025 r. do godz. 15.00 |
od 21.07.2025 r. do 22.07.2025 r. do godz. 15.00 |
nie dotyczy2) |
nie dotyczy2) |
||
2 |
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) z wyłączeniem szkół i oddziałów wskazanych powyżej w punkcie 1. |
od 8.05.2025 r. do 13.06.2025 r. do godz. 15.00 |
od 21.07.2025 r. do 23.07.2025 r. do godz. 15.00 |
od 20.10.2025 r. do 7.11.2025 r. do godz. 15.001 |
od 10.12.2025 r. do 19.12.2025 r.2) |
||
3 |
Przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych* Przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych* Przeprowadzenie sprawdzianu predyspozycji językowych (klasy wstępne)* Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej* |
od 26.05.2025 r. do 6.06.2025 r. II termin do 30.06.2025 r.3) |
od 23.07.2025 r. do 25.07.2025 r. |
nie dotyczy2) |
nie dotyczy2) |
||
4 |
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach sprawdzianu kompetencji językowych, sprawdzianu predyspozycji językowych i prób sprawności fizycznej |
I termin do 10.06.2025 r. II termin 3) do 30.06.2025 r. |
do 25.07.2025 r. |
nie dotyczy2) |
nie dotyczy2) |
||
5 |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty wraz z możliwością przeniesienie wniosku o przyjęcie do innej szkoły ponadpodstawowej lub zmianą kolejności wybranych szkół |
od 27.06.2025 r. do 08.07.2025 r. do godz. 15.00 |
|
6 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. |
do 08.07.2025 r. |
do 25.07.2025 r. |
do 13.11.2025 r.1) |
do 19.12.2025 r.1) |
||
7 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach. |
do 14.07.2025 r. do godz. 12.00 |
do 30.07.2025 r. |
do 17.11.2025 r. 1) |
do 29.12.2025 r.1) |
||
8 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
15.07.2025 r. godz. 12.00 |
31.07.2025 r. godz. 12.00 |
19.11.2025 r. godz. 12.001) |
30.12.2025 r. godz. 12.001) |
||
9 |
Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie i psychologiczne |
od 8.05.2025 r. do 16.07.2025 r. |
od 21.07.2025 r. do 1.08.2025 r. |
do 21.11.2025 r.1) |
do 31.12.2025 r.1) |
||
10 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe − także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz do kierowania pojazdami lub o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, w przypadku kandydatów do szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, dla którego podstawa programowa kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przewiduje przygotowanie do uzyskania umiejętności kierowania pojazdem silnikowym w zakresie prawa jazdy danej kategorii. W przypadku kandydatów do szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie, dla którego podstawa programowa kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego przewiduje kształcenie zgodnie z wymogami określonymi w Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. – kandydat musi złożyć także orzeczenie lekarskie wydawane w formie świadectwa zdrowia o zdolności do pracy na statku, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (Dz. U. z 2018 r. poz. 616), przy czym do kandydatów nie stosuje się warunku posiadania zaświadczenia, o którym mowa w pkt 2. |
od 15.07.2025 r. do 18.07.2025 r. do godz. 12.00 |
od 31.07. 2025r. do 5.08.2025 r. do godz. 15.00 |
od 21.11.2025 r. do 8.12.2025 r. do godz. 15.001) |
Od 30.12.2025 r. do 23.01.2026 r.1) do godz. 15.00 |
||
11 |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
18.07.2025 r. godz. 15.00 |
6.08.2025 r. godz. 12.00 |
9.12.2025 r. godz. 12.00 1) |
26.01.2026 r. godz.12.00 1) |
||
12 |
Przekazanie przez komisję rekrutacyjną Zachodniopomorskiemu Kuratorowi Oświaty informacji o wolnych miejscach w szkole |
do 21. 07.2025 r. do godz. 12.00 |
do .08.2025 r. do godz. 12.00 |
do 10.12.2025r. do godz. 12.00 |
do 26.01.2026r. do godz. 12.00 |
||
13 |
Opublikowanie przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych |
21.07.2025 r. do godz. 15.00 |
do 7.08.2025 r. do godz. 15.00 |
do 11.12.2025 r.1) do godz. 15.00 |
do 27.01.2026 r. 1) do godz. 15.00 |
||
14 |
Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 21.07.2025 r. |
do 11.08.2025 r. |
do 12.12.2025 r.1) |
do 29.01.2026 r.1) |
||
15 |
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
|
16 |
Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia |
|
17 |
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły |
1) Dotyczy branżowej szkoły I stopnia, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu lutego.
2) w ofercie edukacyjnej na rok szkolny 2025/2026 w szkołach, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu lutego, nie zgłoszono oddziałów, w których wymagane jest przeprowadzanie sprawdzianów albo prób sprawności fizycznej.
3) dla kandydatów, którzy z przyczyn niezależnych od nich nie mogli przystąpić do sprawdzianu lub prób sprawności w pierwszym terminie.
* Dyrektor szkoły określa szczegółowy termin sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, sprawdzianu kompetencji językowych, sprawdzianu predyspozycji językowych oraz prób sprawności fizycznej.
Załącznik nr 1- wypełnia pedagog szkolny lub nauczyciel wspomagający
Imię nazwisko ucznia……………………………………………………………………………………………………
1. Szkoła podstawowa nr.………………………
2. Czy uczeń/uczennica miał/a nauczanie indywidualne tak/ nie, w której klasie……………………………….
3. Czy uczeń/uczennica pisał/a egzamin ósmoklasisty/ był zwolniony
4. Zakres i charakter wsparcia ucznia/uczennicy:
-
Sposób poruszania się: wózek, balkonik, kule, laska
-
Korzystanie z windy: tak/ nie
-
Korzystanie z: powiększalnika, lupy, słuchawek wyciszających, innych ( jakich?)....................................................................................................................................
-
funkcjonowanie w klasie/ szkole: aktywny/bierny, zmotywowany/niska motywacja,
-
w jakich sytuacjach potrzebuje wsparcia pedagoga .................…………………………………………………………………………………………………………………………....
...................................................................................................................................................
-
samoobsługa: samodzielny/wymaga wsparcia
5. Sukcesy / mocne strony: ……………………………………………………………………………………………………………….
................................................................................................................................................................
6. Pasje, zainteresowania……………………………………………………………………………………………………………..…..
................................................................................................................................................................
Regulamin rekrutacji w pliku pdf
Załącznik nr 1
(opinia pedagogiczna, sporządzoną przez pedagoga szkolnego lub nauczyciela wspomagającego macierzystej szkoły podstawowej)
Przewodnicząca - Ewa Szylińska
Wiceprzewodnicząca - Ewa Synak
Sekretarz - Katarzyna Wieloch
Komisja rewizyjna - Piotr Jędrusik
Komisja rewizyjna - Marta Szala
Pielęgniarka szkolna - p. Klaudia Wierzchowiecka
- poniedziałek 8:00-15:35
- wtorek - 8:00-15:35
- środa - gabinet nieczynny
- czwartek - 8:00-15:35
- piątek - gabinet nieczynny
Przed wojną mieściła się tu restauracja “Eckerberger Molkerei” lub “Zur Molkerei”. Dawna ulica Falkenwalderstraße to dzisiejsza ulica Wojska Polskiego.
Posiadłość należała wg ksiąg adresowych w 1930 roku do Hermanna Voigta. Prawdopodobnie do 1917 roku mieściła się tu mleczarnia, która zapisała się ciekawie w historii miasta, dostarczając mleko ubogim i niemowlętom, co znacznie obniżyło ich śmiertelność w dzielnicy Westend (Łękno). Taka informacja widnieje w policyjnym rozporządzeniu z 1903 roku. Do 1941 roku w budynku mieściła się restauracja.
Przedwojenne zdjęcia z miejsca, gdzie dzisiaj stoi budynek LOzOI
W 1956 roku do użytku został oddany budynek przy ulicy Wojska Polskiego 119. Stał się on siedzibą Szkoły Podstawowej 43. Jej pierwszym dyrektorem był Władysław Wadowski.
W 1960 r. szkoła otrzymała imię Adama Mickiewicza. Placówka została zlikwidowana 31.08.1974 roku, a do budynku przeniesiono Liceum Pedagogiczne dla Wychowawczyń Przedszkoli.
W roku szkolnym 1977/1978 została odsłonięta tablica pamiątkowa dr. Henryka Jordana.
Od 1976 r. działało tu Studium Wychowania Przedszkolnego, które przekształcono w Studium Nauczycielskie. Jako pierwsza, dyrekcję nad studium objęła pani Danuta Łukowska.
W Studium Wychowania Przedszkolnego funkcjonował m.in. prężnie działający chór prowadzony przez mgr E. Barczyńską, a także zespół muzyki dawnej prowadzony przez mgr M. Białkowską.
Tradycje pedagogiczne kontynuowało otwarte 1 września 1994 roku XVII Liceum Ogólnokształcące, które w 2002 roku zostało przekształcone w Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi. Jest to jedyne tego typu liceum w Szczecinie.
Dyrektorzy XVII LO i LOzOI-a:
- 1994-1999 dyrektor: Zofia Brzeska, zastępca: Małgorzata Rychlińska
- 1999-2017 dyrektor: Ludwika Baranowska, zastępcy: Marzena Kowalska, Małgorzata Rychlińska
- 2017-2018 dyrektor: Ludwika Baranowska, zastępca: Radosław Kluczyński
- 2018-2019 dyrektor: Radosław Kluczyński, zastępca: Katarzyna Kościucha
- od 2019 dyrektor: Artur Włoch, zastępca: Katarzyna Kościucha